Tot voor kort was benzine de enige brandstof die scooters aandreef. Maar nu hebben klanten de optie om te kiezen tussen benzine of elektrische scooters. Dit is geen gemakkelijke beslissing als verschillende variabelen moeten worden overwogen.
Laten we een snelle vergelijking maken tussen elektrische scooters en benzinescooters en proberen hun respectieve voor- en nadelen te identificeren. Prijs: Dit is waarschijnlijk de meest cruciale factor die de beslissing van een klant beïnvloedt. Zelfs met FAME II-subsidie zijn elektrische scooters hoger geprijsd dan hun benzine tegenhangers.
Goedkopere elektrische scooters zijn ook verkrijgbaar, maar ze hebben meestal een kleinere actieradius, een lage snelheid, een klein dealernetwerk, enz. De meeste elektrische scooters van topkwaliteit maken gebruik van lithium-ion-accu’s, die niet goedkoop zijn. Lopende kosten: Elektrische scooters doen het beter op dit gebied, omdat ze lagere bedrijfskosten hebben in vergelijking met benzine scooters.
Leestip: https://www.fastfuriousscooters.nl/elektrische-driewielers/
Elektrische scooter fabrikanten benadrukken vaak dit punt dat klanten op de lange termijn te winnen wanneer ze investeren in een elektrische scooter. Ather elektrische scooters. Ather elektrische scooters. Opladen/tanken: Het is veel gemakkelijker om een benzine scooter te tanken, in vergelijking met elektrische scooters. Het tanken van een benzinescooter duurt slechts een paar minuten bij een tankstation. In vergelijking daarmee moeten elektrische scooters meerdere uren worden opgeladen.
Zelfs snelladers hebben ongeveer een uur nodig om de nodige kilometers te laden. De situatie zou echter kunnen verbeteren als er net als bij tankstations een infrastructuur voor het verwisselen van accu’s beschikbaar komt. Actieradius: Sommige van de best beoordeelde elektrische scooters bieden momenteel een bereik van ongeveer 80-100 km. Dit kan voldoende zijn voor dagelijks gebruik, maar de angst voor een groter bereik blijft bestaan. De infrastructuur voor oplaadstations en het verwisselen van accu’s is nog niet volledig ontwikkeld, dus de gedachte dat je met een lege accu komt te staan blijft bestaan.
Ter vergelijking: benzinestations zijn ruimschoots beschikbaar. De actieradius van een benzinescooter is dus vrijwel onbeperkt. Onderhoudskosten: De algemene perceptie is dat elektrische scooters minder onderhoud nodig hebben in vergelijking met benzinescooters. Deze theorie moet echter nog op grote schaal en over een langere periode worden getest.
Desalniettemin zouden de lastige olieverversing en het regelmatige onderhoud van de vele bewegende onderdelen van benzine scooters zeker verleden tijd zijn met elektrische scooters. Appartementprobleem: veel mensen in steden wonen in appartementen en hoogbouwflats, die geen oplaadinfrastructuur in de parkeerruimte hebben. Het is waar dat fabrikanten van elektrische scooters verwisselbare accu’s aanbieden, maar dit zou niet zo gemakkelijk zijn als benzine tanken bij een benzinestation.
Meer informatie: https://www.fastfuriousscooters.nl/elektrische-scooter/
Milieufactoren: BS-VI benzinemotoren zijn schoner, maar elektrische scooters hebben een grote voorsprong, omdat ze niet eens een uitlaatpijp hebben. Als je begaan bent met het milieu, zou je waarschijnlijk kiezen voor een elektrische scooter.
Om elektrische scooters bij het grote publiek ingang te doen vinden, moeten de prijzen worden verlaagd en moet een infrastructuur voor het opladen en verwisselen van accu’s worden ontwikkeld. De belanghebbenden zullen ook moeten werken aan een oplossing voor het probleem van de appartementen, aangezien een aanzienlijk deel van de mensen in dergelijke ruimtes woont.
Recent Comments